Koleksi Penguat Tenaga Batin

Sunday 16 October 2011




Di bawah disenaraikan antara beberapa koleksi  berdasarkan pengetahuan pengubatan bangsa melayu bagi menguatkan tenaga batin :

1. Sediakan ramuan-ramuan ini : seulas halia sebesar ibu jari,3 sudu madu lebah asli,1 gram lada hitam,1 gram lada putih,1 gram kismis kuning,1 biji telur ayam kampung diambil kuningnya saja.

Tumbuk halia,lada hitam dan lada putih sehingga lumat dan masukkan ke dalam satu bekas bersih. Campurkan bahan-bahan ini dengan ramuan  lainnya hingga sebati,amalkan makan jamu ini 2 kali sehari di waktu pagi dan petang selama 21 hari berturut.turut.

2. Makan 7 ekor bubuk jawa hidup-hidup sekali di waktu padi dan sekali di waktu petang selama 7 hari berturut-turut ( ada catatan yg menyatakan amalan ini membahayakan ).

3. Ambil 7 ulas cekur atau kencur,1 ulas bawang putih,1 gram lada hitam dan 1 sudu minyak sapi tulin. Bersihkan semua cekur itu dan tumbuk hingga lumat.Begitu juga bawang putih dan lada hitam. Campurkan semua ramuan dan gaul hingga sebati.Amalkan memakannya sebelum sarapan pagi selama 7 hari berturut-turut.

Semasa memakannya,ambi lseulas cekur yg lain dan kunyah hingga lumat.Lumurkan kunyahan cekur itu ke seluruh bahagian zakar sambil mengurutnya perlahan-lahan setiap pagi dan malam sebelum tidur. Urutan dari bahgian pangkal dan membawa ke bahagian kepala zakar dengan lembut.

4. Ambil madu lebah asli 4 sudu the,sebiji kuning telur ayam kampung dan lada hitam 5 biji.Hancurkan lada hitam itu.Makan ubat ibi di waktu pagi sebelum atau selepas sarapan.

5. Ambil 1 ekor burung merpati biasa,3 ulas bawang putih dan bawang merah,6 inci petula ular dan 1 sudu jintan manis serta lain-lain rempah sup.Giling semua bahan ini hingga mendidih,hangatkan seketika sebelum di minum untuk berikutnya.

6. Ambil 1 otak kambing dikeringkan,1 inci halia,kunyit dan lengkuas,3 ulas bawang putih. Rebus semua bahan itu hingga mendidih,hangatkan seketika sebelum diminum untuk berikutnya.

7. Sebiji telur ayam,satu sudu minyak sapid an 7 biji buah kurma iaitu bijinya yg telah ditumbuk lumat. Campurkan semua bahan ramuan dan makan setiap hari selam 10 hari berturut-turut. Paling baik makan sebelum berakhirnya waktu subuh.Boleh juga memakannya setengah jam sebelum jimak.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP