Tiada Selera

Tuesday 22 November 2011


MENYERIKAN kebahagiaan rumah tangga adalah satu cabaran yang amat besar,lebih-lebih lagi jika pasangan suami isteri itu sudah berkahwin lebih 20 tahun.

Dalam keadaan ini,bukan sesuatu yang mengejutkan sekiranya pasangan terbabit sudah hilang rangsangan mengadakan hubungan kelamin,dalam bahasa mudahnya,hubungan mereka sudah mula dingin.

Boleh saja berlaku,sama ada si suami hilang ‘selera’ atau si isteri dalam keadaan sebaliknya. Apa yang penting,bagi menangani masalah ini salah seorang dari pasangan terbabit perlu mengambil inisiatif untuk memulihkan hubungan mereka.

Tidak dinafikan,menghangatkan keadaan untuk berintiman dengan pasangan bukanlah semudah yang disangka.Anda perlu pastikan,adakah pasangan anda kurang sihat?Ataupun dia letih atau tekanan (stress) ?

Semua faktor itu boleh membuatkan pasangan anda kurang minat kepada seks atau membuatkannya tidak dapat berfungsi dengan sempurna.Wanita,seperti lelaki memerlukan tahap kesihatan yang sempurna untuk menikmati hubungan intim.

Jika wanita itu stress, dia tidak dapat beri tumpuan kepada hubungan intim dan dia akan layani suaminya setakat memberi kepuasan kepada suami dan bukan untuk dirinya.

Sama juga jika dia mengalami masalah kesihatan kronik seperti tekanan darah tinggi, diabetes,masalah kolesterol tinggi,penyakit koronari dan ubat tekanan darah tinggi dan pelbagai lagi,semua itu boleh mengganggu fungsi syahwatnya dan mengganggu pencapaian klimaks untuknya.

Bayangkan lelaki yang mengalami masalah kesihatan itu,dia juga akan gagal untuk mencapai ereksi yang mencukupi untuk persetubuhan, wanita juga boleh mengalami masalah yang sama, tapi kegagalan untuk menghayati rangsangan atau lewat untuk mencapai rangsangan dan gagal untuk klimaks.

Keadaan ini dikenali sebagai ‘mati putik’ atau ‘disfungsi seksual wanita’.Jadi cara yang baik untuk anda menangani masalah itu ialah untuk anda berbicara dengannya secara terbuka dan mencadangkannya berjumpa doktor untuk menjalani saringan kesihatan untuk mengesan masalah kesihatan supaya rawatan sewajar dapat diperoleh.

Selain itu dia perlu mengamalkan gaya hidup sihat.Menjaga berat badan,mengawal makanan dan melakukan senaman secara berkala supaya daya fisikal dan stamina kukuh.

Jika dia didapati mengalami kekurangan hormon syahwat DHEA atau Testosterone,dia boleh mengamalkan suplimen yang dapat menambahkan penghasilan hormon tersebut.

sumber : Metro

1 comments:

Unknown 11 September 2017 at 17:09  

👉 *JADIKAN DIRI ANDA SEORANG PERKASA DI RANJANG DAN MENJADI KEBANGGAAN SI ISTERI*
- Mahu kah anda bertahan lama apabila bersama isteri.
-Mahukah anda melihat isteri mencapai 3 atau 4 kali klimak setiap kali anda mendatanginya.
-Mahukah dilihat hero di mata isteri.
-Yang penting ego seorang lelaki terpelihara.

💪💪 *TANPA UBAT MAKAN ATAU SAPU*
Anggota anda yang satu itu juga bolih di arah suruh utk kerja2.. spt menyuruh anggota badan lain spt kaki berlari, tangan mengangkat barang, mata melihat apa shj yg anda mahu lihat..
👉 *APAKAH ADA CARA???*
Ada!!!
--Belajarlah bagaimana anda jga bolih menyuruh hati2 anda utk hal2 lain.
-Ilmu bagaimana faktor hati mempengaruhi semua jasad anda utk apa jga tujuan.
👉 *NIKMAT YANG TERBESAR DALAM HIDUP*
Tak berguna kalau anda jutawan, hidup mewah rumah besar dn kereta paling mahal dn laju klau bermain dengan isteri tk bolih lama.
Anu besar panjang tapi tk tahan lama ajak bermain pun tk berguna, lebih baik kecil pendek kalau lama bertahan.. klau besar, panjang dn bertahan lama??? Perghhh!!! Itu yg istri suka tu..

*MARI SAYA AJARKAN*
Whatsapp shj dulu
013 6557445/018 2842548

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP